Wednesday 13 March 2019

[REVIEW] Ramadhan Buffet Lambaian Rasa 2019 at TPC Kuala Lumpur

Pernah tak teringin nak berbuka puasa selain dekat hotel dan restaurant? Apa kata kalini try berbuka dekat clubhouse TPC KL dengan suasana yang elegant dan relaks dengan orang main golf,  lepastu dikelilingi dengan pemandangan yang hijau ditengah2 Kuala Lumpur. Untuk you guys yang  tak tahu, dulu TPC Kuala Lumpur ni dikenali sebagai Kuala Lumpur Golf and Country Club. Lokasi yang terletak di Mont Kiara ni sangat strategik, hanya 8KM dari pusat bandar Kuala Lumpur.

TPC Kuala Lumpur - credit to Google Pic

Dengan tema buffet kalini Lambaian Rasa, ada 22 jenis konsep gerai yang popular sama macam di Bazaar Ramadhan. Kalau you guys tak suka jalan2 dekat bazaar ramadhan sebab peluh, panas atau hujan, boleh datang sini! Memang betul2 terasa berada di Bazaar Ramadhan. Buffet yang sangat sedap ni disediakan oleh 3 Chef yang sangat hebat  - Chef Abu Zaren bin Bakri , Chef Abdul Aziz bin Abdul Rahman dan Chef Azmin bin Mohamed Burhan. Chef-chef ini juga dikenali dengan nama Triple A Chef atau 3A's Chef! Sebab nama diaorang semua deret start dengan huruf A :)


Triple A's Chef
  Chef Abu Zaren bin Bakri , Chef Abdul Aziz bin Abdul Rahman dan Chef Azmin bin Mohamed Burhan.

Terlalu banyak makanan yang sedap-sedap, sampai tak tahu nak pilih yang mana.. Kalau Chef nama semua pun dah start huruf A, makanan yang masak mesti la rasa A jugak kan :) Yazzzz... 

Ikan Patin Masak Lemak Tempoyak

Ayam Golek Sambal Hijau

Pajeri Nenas

Daging Rendang Pedas

Paru sambal petai

Sayur Goreng Lodeh
Stir Fried Chilli Prawns

Sotong Masak Paprik

Nasi Beriani

Nasi Hujan Panas

Beriani Kambing

Ayam Beriani

Dalca Sayur

Signature dish yang dinanti-nantikan setiap kali buffet di TPC KL ini ialah .. 
LIDAH BAKAR!! LIDAH LEMBUUU wehhh... try ahhh dapppppp tauuuu


Lidah Bakar (Ox Toungue) - Signature Dish 
Slurrpppp.. I first time try Lidah Bakar ni (dan mana2 menu lidah). Menu ni sangat rare dan susah nak dapat kat mana2 restaurant atau kedai makan. Macam2 I imagine rasa Lidah Bakar ni dalam kepala I. Kawan semeja I cakap.. "Go try, I dah makan and rasa dia thumbs up! Jangan lupa taruk chili kicap dan air asam dia tau!" OMG, lepas je try Lidah Bakar ni, memang sedap betul. Tak tipu! 

Char Kuew Teow , Cili Jeruk atau Cili Kicap dua dua pun best!

Asam Laksa, rasa macam kat Penang pulak

Oden & Yong Tau Foo.
Nak makan macam kat Family Mart pun boleh, ada sup Tom Yam

Sate Ayam dan Daging

Lagi seronok bila time makan sedap2 ni ada persembahan.....


Lagu lagu tradisional dan klasik , sangat mengasyikkan ~

Okay kita sambung tengok makan makanan lagi...


Aneka Kerabu & Ulaman Kampung

Jeruk & Acar Mentah

Apam Balik Rangup pun ada


Hawker Stall , feelings macam dekat Bazaar Ramadhan luar

Indoor Hawker Stall pun ada gak

Chef ni buka stall Chiken Shawarma.

Stall ni selalu penuh dan beratur panjang .
Kambing Panggang!

Menarik kan? Orang putih cakap.. "So mouthering" Nyammmmzzz... eh ni je ker? Dessert ada tak?
Hey of course ada okay.. 

Buah-Buahan Segar

Varieties of  French tarts

Banyaknya desserts..

Eclairs

Kuih Lapis, Kuih Talam, Pulut Panggang~

Churros! Dapp.. makan dgn choc sous and caramel sous. Freshly made upon request

Dekat TPC KL ni semua kemudahan untuk tetamu disediakan untuk keselesaan. Kat sini akses parking di berikan PERCUMA, pastu akses BUGGY SERVICE disediakan dari tempat parking sampai ke clubhouse. Kalau haritu rasa nak cuba VALET parking , pun boleh cuma yang ni kena dikenakan bayaran. Tandas yang bersih, ruang solat yang besar, luas dan berhawa dingin memudahkan tetamu menunaikan solat dan tidak lupa juga kemudahan persalinan bilik untuk baby. 

Lambaian Rasa Buffet Price List

Sekarang TPC Kuala Lumpur dah start dah jual early bird voucher. Lagi awal beli lagi jimat dan berbaloi. Rugi kalau tak booking awal2 sebab dengan setiap pembelian voucher ni, RM1 akan didermakan ke charity. Sambil makan pun boleh buat pahala dan kebaikan tau.. Bagus betul :')
Untuk kids yang 12 tahun kebawah, bayaran hanya dikenakan 50% kurang daripada harga sebenar. So apa tunggu lagi? Cepat2 call and tengok calendar tarikh yang sesuai untuk makan ramai2 dengan kawan kat sini !

Lambaian Rasa Buffet Price List
Buffet of the Year 2019

Takeaways 

Taknak keluar rumah tapi nak merasa makanan sedap ni di rumah? Bolehh, no problem ;) Order untuk takeaways bermula pada jam 3pm-630pm setiap hari bermula 8th May sampai 2nd June 2019. Nak tahu lebih info boleh call 03-2011 9187/189.

Social Media Contest

Tengok IG story diaorang dan menang sepasang voucher Lambaian Rasa buffet. Kalau takut terlepas, boleh Follow page diaorang. Senang je nak menang contest ni. Buka IG TPC Kuala Lumpur dan join flash contest dekat Insta story. Contest ni akan dibuat setiap minggu pada bulan puasa bermula pada 2nd May 2019.  Pemenang yang bertuah akan diumumkan pada hari berikutnya. Simple je kan? So jgn lupa hit button FOLLOW dekat IG TPC Kuala Lumpur

Ramadhan Package 2019 ~ Exclusive Banquet Packages

Ramadhan Package 2019
Kalau ingin berbuka puasa secara private atau nak buat corporate events , TPC Kuala Lumpur ada juga menyediakan promotion untuk pakej exclusive. Ada dua pakej istimewa, Piano Lounge Pakej (min 80pax) dan The Gallery package (min 50pax). Untuk pakej Piano Lounge, discount yang berbaloi kalau booking dibuat sebelum 19th April 2019 . Untuk maklumat yang lebih details, boleh contact Banquet & Sales team mereka di 03-2011 9188 ext 182/183/138

So you guys booking cecepat sebab harga early bird ni tersangat lah murah .
Nah, kat bawah ni map supaya tak sesat lepas dah booking voucher Lambaian Rasa buffet ni.



Ohhh yee.. jangan lupa letak hashtag #tpckl and #lambaianrasa okay lepas upload dekat IG and FB. Dengan hashtag ni, bolehla tambah networking dan kawan2 baru.. Barulah seronok dan meriahh :) heuheuheuheu~ So bawah ni I shared video di TPC Kuala Lumpur, enjoy!




No comments:

Post a Comment

Rindu

I tak tau la kenapa lately ni I dah makin jarang menulis and update dekat scomed. Semua yang I tulis, semua dalam draft, I belum release lag...

Popular Post