Sunday 24 March 2019

[REVIEW] IVIORA Moringa BioEnzyme

Last week I baru je habis family event. Fuhh, penat gila handle semua from the scratch, dengan masuk hospital nya lagi.. but well , I managed to handle and I'm happy everthing went well  and ran smoothly :)

I love event, sebab first thing dalam kepala "Apa eh food yang best kat sini?" Hahaha.. Orang Malaysia ni, especially Melayu kalau ada buat majlis, makanan semua sesedap ...lepastu banyak macam buffet dekat hotel , takpun time macam bazaar Ramadhan.. Semua best and semua nak cuba, rugi kalau tak makan sebab FREE hehehehe.. 

Lepas makan banyak, sebagai perempuan yang sejati memang suka akan cakap.. 


"Ala.. Dah gemokk.. Cemana nak diet ni.. 
Tadi makan banyak gila kott.." 

SOBS..SOBS.. Mengenangkan tadi makan Nasi Beriyani Ayam, Rendang Kambing, Papadom satu plastik, Kuih Talam dengan Kuih Suji, dengan makan brownies sebagai dessert lagi.. Ice cream 5batang (sebab sekarang ni cuaca panas gila), kerepek perasa kari, buah tembikai and .. and.. OMG.. rasa perut dah macam lori yang penuh angkat barang orang nak pindah rumah *nangis dalam ketawa sebab menyesal*

Nangis dalam ketawa sebab menyesal? Hey come on, setiap problem mesti ada solution. Kalau  korang yang obses dengan kecantikan dan kesihatan macam I , mesti pernah dengar product terbaru dari IVIORA..

"IVIORA Moringa BioEnyzmes"

Moringa atau nama lain dia Daun Kelor (klik link) juga dikenali dengan di negara barat dengan nama "The Miracle Tree". Produk yang dikeluarkan oleh IVIORA ni sangat bijak dan memudahkan kehidupan seharian kita yang super busy telah diformulasikan dari Jepun. Sebab I suka benda yang simple, mudah dan cepat, IVIORA Moringa BioEnzymes datang dalam bentuk sachet. Warna hijau pada sachet melambangkan warna Moringa itu sendiri! 


Cara-cara minum IVIORA Moringa BioEnzymes? 

1. Campurkan 1sachet IVIORA Moringa BioEnzymes dengan 150ml. Make sure air tu suhu ikut suhu bilik, tak sejuk dan tak panas.
2. Kacau sampai IVIORA Moringa BioEnzymes tu sampai larut dan terus minum.
3. Minum 1 - 2 kali sehari selepas makan. Lepas makan lunch dan dinner elok minum IVIORA Moringa BioEnzymes

Pastikan :-
*minum air lebih lepas minum IVIORA Moringa BioEnzymes*
*jangan minum IVIORA Moringa BioEnzymes dengan perut* 


Macam mana IVIORA Moringa BioEnzymes bertindak? 

4 langkah mudah dan senang untuk kita faham. Mari kita tengok diagram kat bawah:


4 Steps for Healty Life  
Behind the reason of this 4steps 


Jom tengok macam macam mana IVIORA Moringa BioEnzymes ni bertindak dalam badan kita 


Untuk lebih clear, jom kita tengok experimen pulak..  

Lemak jahat yang dah memudahkan badan kita untuk "Digest & Detox,"

Sebenarnya bila badan kita dah lalui process dan dah tapis lemak2 jahat tu tadi  "Digest & Detox", badan kita lebih mudah untuk "Restore & Rejuvenate". Segala khasiat dan kebaikan mineral, zat2 calcium dalam IVIORA Moringa BioEnzyme akan diserap dalam badan. Ini sangat penting kerana dalam masa yang sama jugak, proses tindak balas ini akan buat badan kita lebih sihat, bertenaga dan lebih muda. 

Khasiat nutrisi dari IVIORA Moringa BioEnzymes


Banyak betul kebaikan dari Moringa


Kat bawah ni I summarizekan infomation dalam satu pamplet yang berinfomasi dari IVIORA Moringa BioEnzyme : 

Pamplet - Page 1


Pamplet - Page 2

Bagus dan selamat tak minum IVIORA Moringa BioEnzymes setiap hari?

Semestinya bagus dan yang paling penting selamat! IVIORA Moringa BioEnzymes ni fully natural, caffeine free, laxative free, NO preservative, NO artificial coloring, NO animal contain, Vegetarian Friendly and paling penting ikut garis panduan kesihatan KKM (Food Act 1983 & Food Regulations 1985)

I dah minum dan cuba IVIORA Moringa BioEnyzmes ni. I dah tak rasa self-guilty lagi bila makan banyak2 sebab IVIORA Moringa BioEnzymes banyak bantu dari segi kesihatan I. I yakin nak guna  dan nak bagitahu kat semua orang  pasal IVIORA Moringa BioEnyzmes ni bila I buat eksperimen dekat diri sendiri tau.

I jenis yang agak susah nak ke toilet walaupun I dah makan macam2. Bad digestion and constipation are not a good sign for body and health. Faktor ni mungkin sebab I terlalu kejar masa sebab busy, makanan I semua tak hadam dengan betul dalam perut. So semua makanan stuck kat dalam perut, kadang2 berminggu2 sampai rasa tak selesa satu badan. Stress okay tunggu lama2 dekat dalam toilet tapi takde keluar apa2, yang keluar angin jewwww (sejuk pulak tu..HAHAHAHAHA). Emosi pun terganggu, rasa semua benda nak buat tak kena. Kulit pun dah jadi tak cantik sebab tumbuh jerawat.  Bila one of our body system shut-down, semua function dalam badan akan jadi lagged jugak. Iskhhhh..

Lepas beberapa hari consume IVIORA Moringa BioEnzymes 2 kali sehari, I dah dapat balik healthy bowel cycle movement. Setiap pagi, I selalu dapat "Nature Call"(read:buang air besar) without missed yang mana I takde paksa2 pun tunggu keluar. Smooth jer happy2 keluar laju, settle business awal.. hheheheh.. I nak tekankan dan nak share yang mana bila kesihatan baik, emosi pun jadi lebih baik. Bila emosi baik, maka kita bertambah2 cantik luar dan dalam. Konfiden level pun jadi tinggi :) Kesihatan kita bermula dengan penjagaan badan kita sendiri sebab semuanya berkait rapat.



IVIORA Moringa BioEnzymes


I buat eksperimen sama macam dalam kat atas tu. And the result is same!



Stir it up and Ready to Drink!


                       
Let's Moringaaaaaa like me... 
                           

Happy Me :) My Healthy bowel is back now!

Selepas seminggu consume IVIORA Moringa BioEnzymes

Naked face, no more acne and bad skin

Rejuvenate and Anti- Aging too... Lalalalala~

With Make-Up


High Confident Level



Check this out my video and my experience consume this drink :)


Kat mana IVIORA Moringa BioEnzymes ni jual?

IVIORA Moringa BioEnzymes ni boleh didapati difarmasi atau kedai organik yang terpilih di Semenanjung Malaysia. Kalau nak beli dalam online, boleh beli dekat FB Page IVIORA Malaysia. Satu kotak IVIORA Moringa BioEnzymes berharga RM176 , ada 15sachet kat dalam tu.

GIVEAWAYS dari IVIORA Moringa BioEnzymes!

Giveaways untuk korang semua :)


TAHNIAH!!

HEY! Korang bertuah sangat sebab baca blog I pasal IVIORA Moringa BioEnzymes ni. IVIORA nak bagi 5set hadiah untuk 5pembaca bertuah dari blog I ni. Korang akan dapat "IVIORA Transparent Pouch + 2 Sachet IVIORA Moringa BioEnzymes + RM10 discount voucher (Total harga semua termasuk postage RM50). Simple je nak jadi 5pembaca bertuah ni : -

  1. Follow IG Mizzerny lepastu comment  "❤ IVIORA Moringa BioEnzymes" gambar ni
  2. Cecepat PM FB Page IVIORA Malaysia "I want FREE BioEnzymes Gift Set, Erny2019"

IVIORA Malaysia sendiri akan pilih 5pembaca bertuah dari blog I ni. GOOD LUCK korang! ;)

No comments:

Post a Comment

Rindu

I tak tau la kenapa lately ni I dah makin jarang menulis and update dekat scomed. Semua yang I tulis, semua dalam draft, I belum release lag...

Popular Post